Vanliga frågor och svar
Om du inte redan har kontakt med en försäkringsförmedlare hjälper vi dig gärna. Ring oss så tipsar vi om ett par alternativ i din hemstad, telefon 08-120 39 320.
För att byta fonder loggar du in på Mina Sidor
På Movestic strävar vi alltid efter att hjälpa dig på bästa sätt. Om du inte är nöjd med din upplevelse hos oss vill vi gärna att du först hör av dig till oss så att vi kan göra vårt bästa för att hjälpa dig. Om du är missnöjd med Movestics bemötande, service eller hantering av frågor som rör din försäkring, bör du i första hand kontakta den ansvarige handläggaren eller dennes chef.
Du hittar all info om skadeanmälan här.
Om du har problem med att logga in på Mina Sidor med Mobilt BankID förselår vi att du testar följande:
- Prova att starta om appen och gör ett nytt försök
- Om det fortfarande inte fungerar kan du testa ditt BankID här.
- Kontrollera att appen är startad och att du har internetanslutning. Om du saknar BankID kan du hämta det hos din Bank. Försök sedan igen.
Du hittar alla fonder som finns tillgängliga hos Movestic i vår fondlista. Tillhör du ITP finns ett specifikt utbud för dig, klicka här.
Du kan välja fonderna som finns angivna på denna sida.
När du väljer Movestic för in ITP hamnar du automatiskt i en entrélösning om du inte aktivt väljer fonder själv. Läs mer här.
Movestic är ett svenskt försäkringsbolag som har sitt tillstånd utfärdat i Sverige, vilket inte förändras av Brexit. Finansinspektionen i Sverige reglerar verksamheten Movestic bedriver.