08:20 | 25 augusti 2014

Pressmeddelande: Movestic först ut med två nya fonder

Movestic Liv & Pension har som strategi att erbjuda ett högkvalitativt och intressant fondutbud som tydligt särskiljer oss på marknaden. Som ett led i denna strategi tar vi inom kort in två helt nya fonder i vårt utbud, Didner & Gerges nya Small & Microcap och en Asien/Kinafond från Asia Growth Capital Management.

Asia Growth Capital Management med Gustav Rhenman i spetsen lanserar en Kina/Asienfond. Rhenman har god erfarenhet av att förvalta Asienfonder. 2010 köptes Asia Growth Investors, det framgångsrika fondbolag han grundat, av East Capital. Fram till 2013 förvaltade han Asien- och Kinafonder hos East Capital och nu startar han egen verksamhet igen.

Didner & Gerge utökar sitt fondutbud och lanserar Didner & Gerge Small & Microcap den 28 augusti. Fonden kommer att investera i internationella småbolag. Eftersom Didner & Gerge har en väl beprövad och framgångsrik förvaltningsmodell och ett fantastiskt trackrecord erbjuder vi denna fond redan från start.

”Vi vill ge våra kunder de bästa och mest intressanta fonderna. Därför är vi glada att vara först ut på den rådgivna pensionsmarknaden med dessa två fonder. Att vi är snabbfotade i vårt fondutbud skapar stora värden för våra kunder”, säger Magnus Julin, Försäljningsdirektör på Movestic Liv & Pension.

Dessutom adderar Movestic Didner & Gerge Global till fondutbudet den 28 augusti.

Magnus Julin
Försäljningsdirektör Movestic Liv & Pension