09:32 | 4 september 2014

Pressmeddelande: Movestic ökade sin marknadsandel Q2 2014

Movestic Liv & Pension fortsätter att öka sin marknadsandel på fondförsäkringsmarknaden.

Under andra kvartalet 2014 ökade Movestic sin andel på fondförsäkringsmarknaden till 8,9 %.  Inom segmentet rådgiven tjänstepension, som är bolagets kärnmarknad, uppgick marknadsandelen till 14,4 % andra kvartalet, jämfört med 13,3 % för helåret 2013.

”Vi erbjuder endast våra fondförsäkringslösningar genom kvalificerade försäkringsförmedlare och konkurrerar med kvalitet, hög avkastning på sparandet och flexibla produktkoncept. Vi är glada för att marknaden ger Movestic fortsatt stort förtroende på pensionsmarknaden.”, säger Magnus Julin, försäljningsdirektör på Movestic.

”Vi arbetar hela tiden hårt för att kunna erbjuda en service och administration i toppklass, ett förbättrat produktutbud samt marknadens bästa förvaltningserbjudande. Under de senaste åren har den höga kvaliteten bekräftats i oberoende undersökningar där Movestic har kommit ut som ett av de tre bästa bolagen i fråga om service och administration, fondrating och avkastning. Det har verkligen uppskattats av försäkringsförmedlarna och deras kunder, vilket är den viktigaste förklaringen till vår framgång”, säger Magnus Julin.

Magnus Julin
Försäljningsdirektör Movestic Liv & Pension

Vill du läsa pressmeddelandet i pdf, klicka här.