09:25 | 11 mars 2015

Pressmeddelande: Movestic har påbörjat ett treårigt samarbete med äventyraren och föreläsaren Aron Anderson

När Aron Anderson var 7 år drabbades han av cancer i ländryggen, efter ett drygt år med cellgifts- och strålbehandling opererades han som 9-åring och hamnade i rullstol. En lång rehabilitering följde där hela familjen fick anpassa sig till ett helt nytt liv.

Istället för att se hinder såg Aron möjligheter. I bagaget har han nu otaliga medaljer i friidrott, deltagit i Paralympics och han har handcyklat från Sverige till Paris för att samla in pengar till Barncancerfonden. Aron har som förste rullstolsburna person någonsin bestigit Kebnekaise och nästa berg på listan är Kilimanjaro som ska bestigas i januari 2016.

När ett barn drabbas av cancer drabbas hela familjen. För att hjälpa dessa familjer och för att bekämpa barncancer i framtiden har Movestic inlett ett samarbete med Aron som är ambassadör för barncancerfonden.

”Jag vet hur viktigt det är att förmedla rätt försäkring i rätt tid och till rätt person. När jag blev sjuk och hamnade i rullstol så var det guld värt för mina föräldrar att få ekonomiskt stöd när de inte kunde arbeta och få ut en extra slant vilket bland annat hjälpt mig att kunna köpa den specialutrustning jag behövt. Därför känns det superkul att nu samarbeta med Movestic under de närmaste åren”, säger Aron Anderson.

”Samarbetet med Aron är en del av Movestics långsiktiga hållbarhetsarbete och går även i linje med vårt fokus på god hälsa bland våra medarbetare. Som en del av Team Arons insamling kommer vi tillsammans att genomföra en rad aktiviteter under året, såväl interna som externa, för att nå vårt mål att samla in 100 000 kronor till Barncancerfonden under 2015. På så vis bidrar vi också till Arons mål för året, som är att samla in en miljon kronor”, säger Lars Nordstrand, VD på Movestic Liv & Pension.

Pressmeddelandet i pdffinns här.